Середа, 29 травня 2019 07:51

ВИХОВНА РОБОТА В РОДИНСЬКОМУ ПРОФЕСІЙНОМУ ЛІЦЕЇ

Оцініть матеріал!
(1 голос)

       Виховна робота ліцею спрямована на задоволення інтересів і запитів учнів. Завдання виховної роботи — закріплення, збагачення та поглиблення знань, набутих у процесі навчання, застосування їх на практиці; розширення загальноосвітнього кругозору учнів, формування в них наукового світогляду, вироблення вмінь і навичок самоосвіти; формування інтересів до різних галузей науки, техніки, мистецтва, спорту, виявлення і розвиток індивідуальних творчих здібностей та нахилів; організація дозвілля, культурного відпочинку та розумних розваг; поширення виховного впливу на учнів у різних напрямах виховання.

Мета виховної роботи в ліцеї— формування всебічно розвиненої особистості. Демократизація освіти, надання їй державно-національної спрямованості вимагають від всього педколективу ліцею створення такої моделі виховання людини, яка б дозволяла їй оптимально вирішувати складні питання життя, досягати вирішення поставленої мети. Таким чином важлива роль у вихованні учнів, розширенні й поглибленні їхніх знань, розвиткові творчих здібностей належить спеціально організованій виховній роботі у позанавчальний час.

Основними напрямами виховної роботи в ліцеї є:

  • патріотичне і громадянське вихованняяке здійснюється з метою формування в учнівської молоді рис громадянина України, вироблення національного патріотизму, глибокого розуміння громадянського обов'язку, пошани до Конституції України, державних символів;
  • правове виховання спрямоване не тільки на поінформованість учнів про міжнародні та державні акти, що гарантують і забезпечують права і свободи людини, але й на вироблення стійких навичок застосування цих законодавчих положень. З розповсюдженням таких злочинів проти особи, як торгівля дітьми, жінками, втягнення їх до сексбізнесу, набуті навички захисту власних прав можуть стати дієвим знаряддям у попередженні протиправних дій. Разом з тим, правове виховання має сприяти також попередженню протиправної поведінки молоді;
  • трудове виховання, яке має важливе значення в умовах нових суспільних відносин і провідним завданням якого є соціалізація особистості, вироблення активної позиції у набутті трудових навичок. Усвідомлення необхідності вибору і здобуття професії;
  • моральне виховання, мета заходів якого є у виробленні потреби поводити себе згідно з моральними нормами, прийнятими в суспільстві, наслідування кращого досвіду попередніх поколінь, традицій сім'ї, родини, народу з усвідомленням загальнолюдських пріоритетів;
  • художньо-естетичне виховання передбачає ознайомлення учнів ліцею з народним мистецтвом, пісенним та поетичним фольклором, звичаями та традиціями українського народу та інших народів України. Велике значення в художньо-естетичному виховання має збереження і розвиток місцевих традицій народного мистецтва;
  • екологічне виховання, завдання якого є формування в учнів усвідомлення того, що людина — частина природи, почуття відповідальності за стан навколишнього середовища, виховання культури поведінки, формування практичних вмінь та навичок дбайливого ставлення до природних багатств. В умовах урбанізації екологічний стан в Україні потребує уваги не тільки з боку державної влади, але й кожного громадянина, в тому числі й учнів;
  • фізичне виховання має на меті утвердження принципів здорового способу життя, що впливає на загальне підвищення стану здоров'я українського суспільства та без якого повноцінний розвиток учнівської молоді неможливий.

 

 

 

 

ПРО ПРОТИДІЮ БУЛІНГУ

       Верховною Радою України прийнято Закон України від 18 грудня 2018 року № 2657-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

Стаття 173. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого. Типовими ознаками булінгу (цькування) є: систематичність (повторюваність) діяння; наявність сторін - кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності); дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

 

 

Розглянуто та погоджено на засіданні

педагогічної ради

Протокол № 6 від11.01.2019р.

 

ПОРЯДОК РЕАГУВАННЯ НА ДОВЕДЕНІ ВИПАДКИ 

БУЛІНГУ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

 

1. Алгоритм дій працівника закладу освіти у разі виявлення випадку насильства над учнем

1.1. У випадках, коли ви маєте підозри жорстокого поводження з учнем або є реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків, інших працівників закладу освіти або інших осіб), ваші дії:

  • Повідомити про це в усній чи письмовій формі адміністрацію закладу освіти.
  • Самостійно письмово повідомити про це службу у справах дітей, відділ освіти.
  • Самостійно повідомити про виявлений факт жорстокого поводження з учнем кримінальну міліцію у справах дітей або будь-якого працівника органів внутрішніх справ.

 1.2. У випадках, коли до вас звернувся учень з усною скаргою щодо жорстокого поводження з нею, ваші дії:

  • Оформити звернення учня у письмовій формі та передати його до адміністрації навчального закладу;
  • Оформити  звернення учня у письмовій формі та передати його до територіального підрозділу служби у справах дітей;
  • Оформити звернення учня у письмовій формі та передати його до органів внутрішніх справ.

2. Порядок надання заяви про випадки булінгу (цькування)

2.1. Виявлення факту булінгу (цькування)

2.1.1. Здобувачі освіти повинні одразу проінформувати  (в будь-який доступний спосіб) дорослих (батьків, педагогічних працівників, класного керівника, тощо), представника адміністрації, соціального педагога, психолога, медичну сестру про факт здійсненого булінгу (цькування) свідком якого вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

2.1.2. Педагогічні працівники або інші працівники повинні повідомити керівника закладу освіти про факт булінгу (цькування) свідком якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб незалежно від того, чи поскаржилась жертва булінгу чи ні.

2.2. Повідомлення про факт здійснення булінгу

2.2.1. Невідкладно звернутися з офіційною заявою (конфіденційність гарантується) про випадок булінгу (цькування) до керівника закладу освіти.

2.3. Розгляд зверненя 

2.3.1. Керівник закладу освіти видає організаційний наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу, скликає її засідання. До складу комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник закладу освіти та інші зацікавлені особи.

2.4. Робота комісії з розгляду випадку булінгу (цькування)

2.4.1.Визначення кваліфікації випадку:

  • БУЛІНГ (цькування);
  • одноразовий конфлікт (сварка)/НЕ БУЛІНГ

2.4.2. Надання висновку та аналітичного звіту про розслідування керівнику закладу. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.

2.5. Прикінцеві заходи щодо розгляду випадків булінгу (цькування)

2.5.1. Видання підсумкового наказу про наслідки розслідування випадку булінгу (цькування)

2.5.2. Направлення відповіді заявнику (заявникам).

 

Зразок заяви

                                                                                                                                               Директору Родинського професійного ліцею

                                                                                                                                               Колобову О.С.

                                                                                                                                               _______________________________

                                                                                                                                               (прізвище, ім'я, о батькові заявника)

                                                                                                                                               який (яка) мешкає за адресою:

                                                                                                                                               _____________________________

Заява

Прошу розібратися у ситуації____________________________________________________________________________________ 

(опис ситуації та конкретних фактів)

     Дата                                                                                                                                                                                         Підпис

 

                                                                                                           

                                                                                      

Дії адміністрації  закладу освіти у разі отримання повідомлення про жорстоке поводження з дитиною

     У разі зверненняучня,йогобатьків (осіб, які їх замінюють) або працівника навчального закладу до представника адміністрації навчального закладу щодо жорстокого поводження з нею адміністратор зобов’язаний, якщо звернення (повідомлення) усне, оформити це повідомлення письмово, зазначивши, від кого та коли (дата, час) воно отримане. Звернення має бути оформлене належним чином, відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» (має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання; письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. Необхідно терміново (протягом однієї доби) передати цей документ до територіального підрозділу Служби у справах дітей за місцем проживання дитини. Служба у справах дітей має належним чином зареєструвати цеповідомлення відповідно до вимог законодавства України.

Чого не слід робити

за жодних умов не треба замовчувати виявлені факти жорстокого поводження з учнем або реальної загрози вчинення насильства над ним.

   По-перше, нехтування проблемою призводить до погіршення ситуації та може вилитися в набагато гірші наслідки.

   По-друге, заклад освіти несе відповідальність за дотримання норм законодавства щодо захисту прав дитини, а тому керівник закладу освітиможе притягнути педагогічних працівників у зв’язку з порушенням правових норм навчально-виховного процесу до дисциплінарної відповідальності.

     Також не слід намагатися самотужки вирішити проблему. Це може призвести до порушення законодавства та може бути небезпечним. Далі справа є компетенцією установ, організацій і посадових осіб, до яких було передано звернення чи повідомлення. Законодавством передбачено інформування заявника (особи, яка здійснила повідомлення або звернення), а також у самому зверненні може бути зазначено, що заявник бажає бути поінформованим про подальший перебіг справи, бути присутнім під час розгляду звернення).

Адміністративні стягнення за булінг

булер адміністративне стягнення
штраф громадські роботи
будь-який учасник освітнього процесу 50–100 нмдг 20–40 год
повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення
100–200 нмдг 40–60 год
група осіб 100–200 нмдг 40–60 год
малолітні або неповнолітні особи віком 14–16 років 50–100 нмдг 20–40 год
повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення
100–200 нмдг 40–60 год

*Примітка: нмдг – неоподатковуваний мінімум доходів громадян (= 17 грн)

         Керівник закладу має повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та службу у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти (ч. 3 ст. 26). У випадку, якщо керівник не повідомить поліцію, на нього накладається штраф (50–100 нмдг) або він може бути притягнений до виправних робіт на строк до одного місяця з відрахуванням до 20% заробітку.

 005б  

 

Заходи Родинського професійного ліцею щодо реалізації «Концепції вдосконалення інформування громадськості з питань євроатлантичної інтеграції України на 2017-2020 роки»

Євроатлантична інтеграція України

     Євроатлантична інтеграція означає для України більше, ніж бути просто членом системи колективної безпеки. Інтеграція в НАТО означає включення в євроатлантичний простір безпеки з тими країнами, з якими ми поділяємо загальні цінності та принципи.

     НАТО(NATO – North Atlantic Treaty Organisation) – Організація Північноатлантичного договору – міжнародна організація, створена 4 квітня 1949 року для колективної оборони країн Західної Європи та Північної Америки згідно з принципами 51 статті Статуту ООН.

       Сьогодні членами НАТО є 28 країн: Албанія, Бельгія, Велика Британія, Греція, Данія, Ісландія, Іспанія, Італія, Канада, Люксембург, Нідерланди, Німеччина, Норвегія, Польща, Португалія, Сполучені Штати Америки, Туреччина, Угорщина, Франція, Чехія, Литва, Латвія, Естонія, Румунія, Болгарія, Словаччина, Словенія, Хорватія.

     Європейський Союз – інтеграція знань, зусиль, діяльності, людей, об’єднання європейських держав з метою вирішення спільних соціально-економічних, правових питань.

Нормативна база євроатлантичної інтеграції України

Указ Президента України від 21 лютого 2017 року №43/2017«Про Концепцію вдосконалення інформування громадськості з питань євроатлантичної інтеграції України на 2017- 2020 роки»

Указ Президента України від 8 квітня 2017 року №103/2017«Про затвердження Річної національної програми під егідою Комісії Україна – НАТО на 2017 рік»

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 травня 2017 року №308-р«Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції вдосконалення інформування громадськості з питань євроатлантичної інтеграції України на 2017 рік»

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 21 червня 2017 року №429-р«Про затвердження плану заходів з відзначення у 2017 році 20-ї річниці підписання Хартії про особливе партнерство між Україною та Організацією Північно-Атлантичного договору»

Хартія про особливе партнерство між Україною та Організацією Північно-Атлантичного договору

Європейська і євроатлантична інтеграція очима молоді

Євроатлантична інтеграція України

Корисні посилання

Європейська інтеграція України

«Організація Північноатлантичного договору« – «North Atlantic Treaty Organization»

«Парламентська Асамблея НАТО»– «NATO Parliamentary Assembly»

«Асоціація Атлантичного договору»– «Atlantic Treaty Association»

Прочитано 176 разів